Najnowsze wiadomości


Informacja o zwołaniu XL sesji Rady Miejskiej

25.05.2018

Informacja o zwołaniu XL sesji Rady Miejskiej.


Informacja KRUS

24.05.2018

W związku z wprowadzeniem od dnia 18 maja 2018 r. przepisów ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 858) rolnicy mają obowiązek zgłoszenia pomocnika, z którym została zawarta umowa o pomocy przy zbiorach, do ubezpieczeń w KRUS.

Zgłoszenie do ubezpieczeń w KRUS pomocnika oraz opłacenie za niego składek zapewni pomocnikowi:
- prawo do jednorazowego odszkodowania, w sytuacji gdyby doszło
do wypadku w gospodarstwie rolnym w związku z wykonywaniem przez niego czynności określonych w umowie o pomocy przy zbiorach,
- dostęp do ochrony zdrowia w okresie wykonywania umowy o pomocy przy zbiorach.

Kto może być pomocnikiem rolnika?
Pomocnik to pełnoletnia osoba świadcząca odpłatnie pomoc rolnikowi przy zbiorach chmielu, owoców i warzyw, tytoniu, ziół i roślin zielarskich na podstawie umowy o pomocy przy zbiorach.
Pomocnikiem może być :
- obywatel Polski,
- cudzoziemiec uprawniony do wykonywania pracy na terenie Polski czy też zwolniony na podstawie przepisów szczególnych z obowiązku posiadania zezwolenia na pracę.

Umowa o pomocy przy zbiorach
Umowa o pomocy przy zbiorach powinna być zawarta na piśmie przed rozpoczęciem świadczenia pomocy. Powinna określać miejsce świadczenia pomocy, okres wykonywania pomocy oraz jej zakres.
Pomoc przy zbiorach obejmuje następujące czynności:
1) zbieranie chmielu, owoców, warzyw, tytoniu, ziół lub roślin zielarskich,
2) usuwanie zbędnych części roślin,
3) klasyfikowanie lub sortowanie zerwanych lub zebranych chmielu, owoców, warzyw, tytoniu, ziół lub roślin zielarskich, lub wykonywanie innych czynności mających na celu przygotowanie wymienionych zbiorów do transportu, przechowywania lub sprzedaży lub związanych z pielęgnowaniem i poprawą jakości plonów.

Wykaz produktów rolnych, przy zbiorze których pomoc świadczona przez pomocnika może być wykonywana na podstawie umowy o pomocy przy zbiorach dostępny będzie na stronie internetowej KRUS pod adresem: www.krus.gov.pl.

Łączny czas świadczenia przez pomocnika pomocy na podstawie zawartych umów (jednej lub kilku, z jednym lub kilkoma rolnikami) nie może przekroczyć 180 dni w danym roku kalendarzowym. Przed zawarciem umowy rolnik powinien uzyskać od pomocnika oświadczenie o liczbie dni świadczenia pomocy, w danym roku kalendarzowym, na podstawie umów zawartych z innymi rolnikami.

Zakres obowiązkowych ubezpieczeń pomocnika rolnika w KRUS i wysokość składek na te ubezpieczenia:
1. Ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie w zakresie ograniczonym do jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej.

Obowiązek ubezpieczenia pomocnika rolnika powstaje od dnia oznaczonego w umowie o pomocy przy zbiorach jako dzień rozpoczęcia świadczenia pomocy, a jeśli taki dzień nie zostanie wskazany obowiązek ubezpieczenia powstaje od dnia zawarcia umowy, a ustaje od dnia następującego po dniu, w którym pomocnik zaprzestał świadczenia pomocy wykonywanej na podstawie zawartej umowy z rolnikiem.
2. Ubezpieczenie zdrowotne
Obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego pomocnika rolnika powstaje od dnia zgłoszenia do ubezpieczenia w trybie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, a ustaje z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pomocy przy zbiorach.

Ważne
Przepisy nie dają możliwości zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny pomocnika.
Szczegółowy sposób ustalania wymiaru składki dziennej na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie oraz tabela z wyliczoną wysokością składek dziennych oraz wysokością składki na ubezpieczenie zdrowotne w danym miesiącu dostępna jest na stronie internetowej KRUS.

Termin płatności składek
Składki na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie oraz na ubezpieczenie zdrowotne za pomocnika rolnika, za dany miesiąc, rolnik zobowiązany jest opłacić w terminie do 15 dnia następnego miesiąca.

UWAGA
Rolnik jest zobowiązany zgłosić pomocnika do ubezpieczeń w KRUS w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pomocy przy zbiorach, lecz nie później niż przed upływem okresu na który zawarta została ta umowa. Rolnik jest zobowiązany do samodzielnego wyliczenia składek i ich terminowego opłacenia, bez wezwania ze strony KRUS. Zgłoszenie pomocnika do ubezpieczeń dokonuje się na opracowanych przez KRUS formularzach zgłoszeniowych, dostępnych na stronie internetowej Kasy oraz w jednostkach organizacyjnych KRUS.

Formularz zgłoszeniowy można złożyć w KRUS osobiście, przesłać do KRUS za pośrednictwem operatora pocztowego, a także za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP.

Szczegółowe informacje w zakresie obejmowania ubezpieczeniami w KRUS pomocnika rolnika dostępne są na stronie internetowej Kasy. Wyjaśnień w tym zakresie udzielają również jednostki organizacyjne KRUS właściwe dla miejsca położenia gospodarstwa rolnego, w którym pomocnik świadczy pomoc. Baza teleadresowa jednostek dostępna jest na stronie internetowej KRUS.

Schemat
Wysokość składek



100. rocznica urodzin

23.05.2018

W dniu 16 maja 2018 r. setną rocznicę urodzin obchodziła Pani Monika Wnuk z Kamiennej Starej. Z tej okazji Burmistrz Dąbrowy Białostockiej wraz z Zastępcą Kierownika USC złożyli jubilatce najserdeczniejsze życzenia urodzinowe, a także wręczono pamiątkowy grawerton, kwiaty oraz przekazano listy gratulacyjne od Pana Premiera i Wojewody Podlaskiego.










Informacja MOPS dotycząca grupy wsparcia dla osób pełnoletnich doznających przemocy w rodzinie

18.05.2018






Informacja ze strony CEIDG

17.05.2018

Uwaga! Jeśli Twoja firma była założona przed 1 stycznia 2012 roku i została przeniesiona do CEIDG z gminnej ewidencji - upewnij się, że na wpisie znajduje się numer PESEL. Jeśli go na nim nie ma i nie uzupełnisz go do 19 maja 2018 roku - wpis będzie podlegał wykreśleniu z urzędu.

Jak sprawdzić, czy PESEL jest na wpisie?
1. Znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz w historii wpisu, czy składałeś jakieś wnioski po 1 stycznia 2012 roku. Jeśli tak - już uzupełniłeś PESEL i nie musisz nic robić.
2. Jeżeli nie składałeś wniosków po 1 stycznia 2012 roku, znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz, czy pod statusem działalności jest informacja "wpis nie przeszedł weryfikacji, przyczyna: braku numeru PESEL". Jeśli jest - udaj się do dowolnego urzędu gminy, żeby uzupełnić dane.
3. Nie możesz znaleźć wpisu lub nie składałeś żadnych wniosków przez CEIDG? Udaj się do dowolnego urzędu gminy, gdzie urzędnik odnajdzie Twój wpis i sprawdzi, czy jest na nim PESEL. Jeśli go nie ma - od razu przyjmie od Ciebie wniosek o zmianę, na którym uzupełnisz brakujące dane.

Co jeśli nie zdążysz uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r. i wpis zostanie wykreślony z urzędu? Będziesz mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych. Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii na adres sekretariatDMP@mpit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa."


XXIII Dni Dąbrowy Białostockiej

16.05.2018






Laureaci X Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla gimnazjalistów województwa podlaskiego

16.05.2018

Laureaci X Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla gimnazjalistów województwa podlaskiego organizowanego we współpracy z Podlaskim Kuratorium Oświaty, objętego honorowym patronatem Marszałka Województwa Podlaskiego, Starosty Powiatu Sokólskiego, Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego




Wyniki części pisemnej X Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla gimnazjalistów województwa podlaskiego

16.05.2018

Wyniki części pisemnej X Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym dla gimnazjalistów województwa podlaskiego organizowanego we współpracy z Podlaskim Kuratorium Oświaty, objętego honorowym patronatem Marszałka Województwa Podlaskiego, Starosty Powiatu Sokólskiego, Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego




Nabór wniosków na wsparcie małych szkół kształcenia ogólnego i przedszkoli

14.05.2018




Zielona Gala i Podlaskie Targi Budownictwa Wiejskiego

10.05.2018

Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie zaprasza na Zielona Galę i Podlaskie Targi Budownictwa Wiejskiego, które odbędą się 13 maja 2018 roku w Szepietowie. Główną tematyką Targów jest zbiór zielonki na pasze oraz budownictwo inwentarskie. Na Podlasiu, gdzie najbardziej rozwinięta gałęzią rolnictwa jest mleczarstwo, dla rolników są to bardzo ważne tematy. Aby w jak najbardziej ciekawy i efektywny sposób przedstawić rolnikom jakie są najnowsze trendy i technologie przy zbiorze zielonek zostanie zorganizowany pokaz pracy maszyn rolniczych. Swój sprzęt zaprezentują dwie firmy: Pronar i Ursus.
Rolnicy, którzy rozbudowują swoje gospodarstwa będą mogli zapoznać się z ofertami kilkunastu firm zajmujących się projektowaniem, budowaniem i sprzedażą materiałów budowlanych. Będzie można porównać oferty cenowe, jak i jakość oferowanych przez nich produktów.
Równocześnie z Zieloną Galą i Targami Budownictwa Wiejskiego odbędzie się Młodzieżowy Czempionat Koni Sokólskich. Dzień wcześniej, bo już 12 maja odbędzie się ocena przywiezionych na wystawę koni, by w niedzielę 13 maja zaprezentować te najpiękniejsze, które otrzymały tytuł czempiona.
Podczas trwania Targów odbędzie się również wykład „Podsiew jako zabieg przedłużający żywotność użytków zielonych” Marcina Mierzejewskiego DSV Polska. Wszystkich zainteresowanych tą tematyką zapraszamy do namiotu Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.
Tradycyjnie na Targach będzie można skorzystać z porad doradców PODR Szepietowo, jak i zrobić zakupy na stoiskach z rękodziełem i regionalną żywnością.

Program





Nowe ogłoszenie

09.05.2018

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej w dniu 11 maja 2018 r. godz. 9:00 pokój nr 6. Tematyka posiedzenia - wszczęcie procedury absolutoryjnej.


Nowe ogłoszenie

09.05.2018

Posiedzenie Komisji Gospodarczo - Finansowej w dniu 11 maja 2018 r. godz. 8:00 pokój nr 6. Tematyka posiedzenia:
- naprawa dróg gminnych zniszczonych przez wykonawcę budowy drogi nr 673
- przebudowa drogi Brzozowo - Suchodolina - Jałówka
- sprawy różne



Informacja Komendanta Komisariatu Policji w Dąbrowie Białostockiej

09.05.2018




100. rocznica urodzin

09.05.2018

W dniu 2 maja 2018 r. setną rocznicę urodzin obchodziła Pani Janina Budnik z Grodziszczan. Z tej okazji Burmistrz Dąbrowy Białostockiej wraz z Zastępcą Kierownika USC złożyli jubilatce najserdeczniejsze życzenia urodzinowe, a także wręczono pamiątkowy grawerton, kwiaty oraz przekazano listy gratulacyjne od Pana Premiera i Wojewody Podlaskiego.








Konsultacje społeczne

08.05.2018




Nowe ogłoszenie

07.05.2018

Do BIP-u zostało dodane nowe ogłoszenie:
- Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze w MOPS w Dąbrowie Białostockiej.


Informacja

07.05.2018

Informacja MOPS w Dąbrowie Białostockiej

W związku z trwającymi pracami remontowymi w budynku Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, iż w dniu 8 maja 2018 roku (wtorek) pokoje nr: 25, 26, 27 (komórka pomocy społecznej) będą nieczynne, w związku z tym nie będzie prowadzona obsługa interesantów w sprawach obejmujących ww. komórkę.

Za powstałe utrudnienia przepraszamy.




Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w gminie Dąbrowa Białostocka

02.05.2018

W dniu 30.04.2018 r. Burmistrz Dąbrowy Białostockiej podpisał w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku umowę o dofinansowanie projektu pn. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w gminie Dąbrowa Białostocka.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020, Osi Priorytetowej V: Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii.
Całkowita wartość projektu wynosi 2 163 245,64 zł., w tym wydatki kwalifikowalne w kwocie 1 999 533,00 zł. a dofinansowanie stanowi 1 299 696,45 zł., co stanowi 65 % kosztów kwalifikowalnych.
Przedsięwzięcie polegać będzie na budowie mikroinstalacji OZE na budynkach mieszkalnych w gminie Dąbrowa Białostocka. Planuje się montaż 166 instalacji, w tym 143 instalacji solarnych i 23 instalacji fotowoltaicznych.
Głównym celem projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych poprzez budowę mikroinstalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii w gospodarstwach indywidualnych na terenie gminy Dąbrowa Białostocka. Cel ten będzie realizowany poprzez zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w zakresie wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej, spadek emisji szkodliwych substancji do atmosfery, wzrost stopnia adaptacji i uwzględnienie zmian klimatu na terenie gminy Dąbrowa Białostocka.
Efektem projektu będzie poprawa stanu środowiska naturalnego – jakości powietrza, poprawa efektywności energetycznej, zmniejszenie obciążeń finansowych mieszkańców gminy oraz poprawa jakości ich życia, wzrost efektywności wykorzystania zasobów naturalnych.
Planowany termin zakończenia rzeczowego realizacji projektu – 30.11.2018 r.





Informacja

02.05.2018

Informacja

W związku z trwającymi pracami remontowymi w budynku Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej, Burmistrz Dąbrowy Białostockiej informuje, iż w dniu 04 maja 2018 roku (piątek) pokoje nr: 9 (KASA), 10 (sprawy związane z podatkami, opłatą za gospodarowanie odpadami i czynszami mieszkaniowymi), 11 (ewidencja ludności, USC), 12 (dowody osobiste), 17 (Sekretarz), 19 (sekretariat), 20 (Burmistrz), 33 (działalność gospodarcza), 32,34,35,36 (księgowość podatkowa i budżetowa) będą nieczynne, w związku z tym nie będzie prowadzona obsługa interesantów ww. sprawach.

Jeszcze raz informuje, że dnia 04.05.2018 r. KASA będzie NIECZYNNA.

Za powstałe utrudnienia przepraszamy.




Starsze wiadomości: Strona 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83